Wiadomości z Rudy Śląskiej

Rola hashtagów w e-marketingu

  • Dodano: 2016-12-05 07:15, aktualizacja: 2016-12-05 08:21

Hashtagi, czyli słowa lub krótkie wielowyrazowe frazy poprzedzone znakiem „#” (z języka angielskiego „hash”) stosowane przede wszystkim w celu grupowania wpisów na określony temat już od niemal roku robią prawdziwą furorę w Internecie. Znają je bardzo dobrze użytkownicy Instagrama, Twittera, Pinteresta czy Flickra. Ostatnio pojawiły się także na Facebooku.


Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez RediumOne z hashtagów korzysta aż 75% użytkowników social media. Tak duża popularność hashtagów wśród Internautów stwarza ogromne możliwości wykorzystania ich jako skutecznego narzędzia e-marketingu. Zastosowanie hashtagów nie tylko pozwala uporządkować dany content lecz przede wszystkim zwiększa jego zasięg niemal o połowę – mówi specjalista Digital Marketing William Holeksa z londyńskiej agencji marketingowej Internetum.

Jak działają hashtagi?

Dzięki zastosowaniu hashtagów można w relatywnie prosty sposób efektywnie grupować informacje. Wskutek wpisania przed interesującym nas słowem znaku „#” , zostaje ono podświetlone i jednocześnie staje się odnośnikiem do całej puli postów dotyczących danego tematu. I tak na przykład klikając w #london znajdziemy wszystkie wiadomości powiązane z tym miastem. Tym samym hashtagi ułatwiają dostęp do określonych danych.

Hashtagi w marketingu internetowym
Rosnąca popularność hashtagów w sieci sprawiła, że coraz większa liczba firma zaczęła wykorzystywać  je w celu promocji własnej marki. PR-owcy masowo zaczęli tworzyć unikalne hashtagi odsyłające odbiorców do informacji o firmie lub określonej kampanii promocyjnej w social media. I tak na przykład jeden ze światowych producentów fast food McDonald’s posługując się #imlovinit kieruje konsumentów do szczegółów swojej międzynarodowej kampanii reklamowej.

Bardzo ciekawym i oryginalnym sposobem na wykorzystanie hashtagów w celach promocyjnych jest połączenie ich z jednym z tradycyjnymi mediów, takich jak radio czy telewizja. Doskonałym przykładem takiego synergizmu świata rzeczywistego i online jest kampania marketingowa Marca Jacobsa, który podczas New York Fashion Week 2014 otworzył sklep z kosmetykami swojej marki, za które można było zapłacić zdjęciami na Instagramie i tweetami opatrzonymi konkretnym hashtagiem.

Sztuka tworzenia hashtagów
Aby zastosowane hashtagi okazały się pomocne w strategii e-marketingowej firmy trzeba pamiętać o kilku podstawowych aspektach.
1) Tworząc hashtagi najczęściej korzysta się z angielskich słówek, gdyż jak wiadomo język angielski jest obecnie językiem uniwersalnym.
2) Hashtagi mogą składać się z kilku słów, koniecznie oddzielonych wielkimi literami np. #DigitalMarketingLondon.
3) Stosując unikalny hashtag marki, warto połączyć go z innym hashtagiem cieszącym się dużą popularnością.
4) Liczba hashtagów w pojedynczym wpisie zwykle nie powinna przekraczać trzech.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.