Wiadomości z Rudy Śląskiej

Banery internetowe nie działają, czyli o nieskutecznej promocji w sieci

  • Dodano: 2017-01-03 13:15

Co 12 polski internauta używa wtyczek blokujących wszelkie reklamy wyświetlane na stronach internetowych. Większość osób wskazuje, że są one irytujące, nieinteresujące i niedopasowane do ich potrzeb czy zainteresowań. Jak zatem skutecznie reklamować się w Internecie? Z pewnością nie za pomocą krzykliwych banerów i wyskakujących zewsząd okienek – tego typu marketing jest przysłowiowym wyrzucaniem pieniędzy w błoto.

Dlaczego banery nie przynoszą oczekiwanych efektów?

Reklama w Internecie może przyjmować różne formy. Przez lata firmy i sklepy korzystały głównie z banerów, których początkowo nie było tak dużo jak obecnie. Aktualnie internauci korzystający z wtyczek takich jak AdBlock blokują na niektórych stronach nawet kilkadziesiąt reklam! Dla wielu użytkowników sieci tak duże natężenie reklam w Internecie jest nie do zaakceptowania, a firmy i sklepy korzystające jedynie z tego typu promocji borykają się z problemem niedocierania z ofertą do grupy docelowej. Dodatkowo często banery zawierają treści promujące sklepy z gadżetami erotycznymi, stronami pornograficznymi czy lekami lub suplementami sprowadzanymi z Chin. Internauci, którzy nie chcą oglądać tego typu treści, blokuj wszystkie reklamy na stronach www, blokując tym samym również inne treści, które mogłyby okazać się dla nich interesujące.

William Holeksa, będący właścicielem agencji Internetum, podkreśla, że znacznie lepszy efekt niż krzykliwe banery reklamowe dają inne działania marketingowe. Aż 80% internautów w ogóle nie przegląda treści promowanych za pomocą banerów (źródło: http://www.forbes.pl/grzechy-polskiej-branzy-e-commerce,artykuly,187179,1,2.html).

Działania prowadzone przez Williama Holeksa dają lepsze efekty – oferuje on między innymi: PR, content marketing, promocję w social media oraz ciekawie przygotowane newslettery i mailingi.

Spersonalizowana oferta

Kolejnym powodem niskiej skuteczności banerów reklamowych w Internecie jest fakt, iż nie trafiają one z ofertą do zainteresowanej nią grupy. Promocja w social media czy content marketing są w tym zakresie znacznie efektywniejsze, gdyż docierają do odbiorców, którzy poszukują danych usług lub towarów. Ponadto tego typu marketing ułatwia nawiązanie dłuższej relacji z klientem, poprzez oferowanie mu możliwości korzystania z atrakcyjnych promocji lub informowaniu go o wyprzedażach i nowych produktach bądź usługach w pierwszej kolejności. Ważny jest również brak nachalności, sprawiający, że klient nie unika reklamy.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.